۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

موسیقی تیتراژ پایانی فیلم جدایی نادر از سیمین



جدایی نادر از سیمین در اسکار امسال شرکت می کند:
TEHRAN -- Iran has submitted “Nader and Simin, a Separation”, an acclaimed film by director-writer Asghar Farhadi, to the 84th Annual Academy Awards in the Best Foreign Language Films category in 2012.

A portrayal of the break-up of a marriage, “Nader and Simin: A Separation” won a Golden Bear for the best film at the Berlin Film Festival and its cast ensemble received best actor and actress Silver Bears at the event this year.

A board of nine cineastes, which has been assigned by the Farabi Cinematic Foundation, an affiliate to the Ministry of Culture an Islamic Guidance, picks the Iranian submission to the Academy Awards annually.

The board also reviewed “Here without Me”, “A Cube of Sugar” and “Alzheimer’s” and at last select “Nader and Simin, a Separation” for the Annual Academy Awards.

Farhadi’s previous film “About Elly” also represented the Iranian cinema at the Oscars 2009
.....................


Soundtrack Of "Nader and Simin, a Separation"
an iranian film by Asghar Farhadi
The winner of the 2011 Golden Bear from 61st Berlin International Film Festival

موسیقی تیتراژ پایانی فیلم جدایی نادر از سیمین

(موسیقی در این فیلم همچون درباره الی تنها در تیتراژ پایانی به کار رفته است)


صحبت های آهنگساز (ستار اورکی) پیرامون این قطعه :

ستار اورکی در خصوص کم و کیف ساخت موسیقی فیلم "جدایی نادر از سیمین گفته : اصغر فرهادی قصه خود را به خوبی می شناخت و معتقد بود که به دلیل روایت دقیق داستان ، وجود موسیقی از ابتدای فیلم نیاز نیست چراکه داستان به گونه ای است که آهنگ زندگی و یک تصمیم برای ماندن و یا رفتن را در بردارد.
من هم با نگاه فرهادی موافق بودم و معتقد هستم که نظر این کارگردان درباره کم و کیف حضور موسیقی در این فیلم به جا است به همین دلیل طی جلسات بسیاری که با محمدرضا دلپاک و فرهادی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که موسیقی در این فیلم فقط در سکانس پایان فیلم و تیتراژ نهایی مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل رنگ مایه موسیقایی فیلم از صدای پیانو بهره برد.
این آهنگساز در پاسخ به این سئوال که چرا ساز پیانو را به عنوان ساز اصلی درنظر گرفته است گفت : تصمیم برای استفاده از این ساز به عنوان ساز مادر از لابلای تصاویر فیلم بیرون آمد به این معنا که در طول فیلم یک سکانس وجود دارد که کارگران مشغول بالا بردن ساز پیانو هستند در واقع این سکانس به این دلیل نشان داده شد که پیانو در عین حال قدرتمند به نظر می رسد بسیار شکننده و حساس نیز هست و فرهادی نیز بر این نکته تاکید بسیار داشت که نمایش این ساز حکایت تلویحی از فیلم است و از من خواست که صدای پیانو در موسیقی این فیلم به کار برود و من هم طبق نظر ایشان کار کردم و در نهایت متوجه شدم که استفاده از این ساز هوشمندی ویژه ای از سوی فرهادی بود ؛ البته ناگفته نماند که اصغر فرهادی هنر موسیقی و رنگ موسیقایی فیلمی که می سازد را به خوبی میشناسد



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر